Beeld en Geluid

Natuurlijk, samen in de kerk zijn is het allermooiste. Samen zingen, samen een kerkdienst beleven.
Maar er kunnen altijd situaties zijn dat dat niet mogelijk is. Of omdat je gewoon een keer liever thuis kijkt. Of later in de week de dienst (nogmaals) wilt bekijken.
Gelukkig bezit de Koorkerk de mogelijkheid om de diensten direct via het Internet uit te zenden. Elke zondag zijn twee leden van de Taakgroep Beeld en Geluid hiervoor ingeroosterd. Thuis wordt het voorbereidende werk al gedaan: lied- en leesteksten worden klaargezet, evenals eventuele muziek. Meestal op zaterdag nog een test in de kerk. Tijdens de dienst zitten ze achter de regietafel, op de galerij naast het orgel. Samen bedienen ze de camera’s (we hebben de beschikking over twee kwalitatief hoogwaardige camera’s), de ondertiteling, en de microfoons.
De dienst kan bekeken worden op een tablet (bijvoorbeeld een Ipad), laptop, computer of televisie. Hoe?
Stap 1: ga naar de site www.kerkdienstgemist.nl
Stap 2: vul in bij ‘Zoek kerk’: Koorkerk. Klik vervolgens op het groene rondje
Stap 3: klik op de foto van de Koorkerk
Ook rouw- en trouwdiensten, en andere bijeenkomsten worden in veel gevallen gestreamd.
De Taakgroep Beeld en Geluid bestaat uit zes personen. Een fijn team, dat er alles aan doet om goede uitzendingen voor u te maken!
Meer informatie? Of heeft u suggesties? Neem gerust contact op met één van ons.

Samenstelling taakgroep Beeld en Geluid:

Anita Kooiman
Joke Homan