De Cantorij

Vrijdagmorgen, 10.30 : de eerste leden van de cantorij druppelen binnen via de keuken en krijgen alvast een kopje thee of koffie aangereikt; vaak mét een versnapering, omdat er recentelijk weer iemand jarig was. Zo tegen elven is het koor compleet (35 leden!!) en maant onze dirigente, Aleida Post, ons onze plaats in het koor in te nemen. Dan volgt het losmaken van de spieren en het inzingen.

Daarna begint het echte werk; dat duurt tot ca. 12 uur. Daarna vinden er nog heel wat sociale contacten plaats, totdat de koster ons een half uurtje later meedeelt, dat hij naar huis gaat en graag de kerk wil afsluiten. En dan gaan we maar……

De cantorij is en hechte en open groep enthousiaste Koorkerkers, die veel plezier beleven aan het samen zingen. We leveren een aantal keren per jaar een bijdrage in de zondagochtendvieringen en ondersteunen - waar mogelijk - de gemeentezang.

Onze dirigente, Aleida Post, is alweer de nodige jaren bij ons, en hoewel zij vorig jaar haar bachelorexamen koordirectie in de Koorkerk met maar liefst een 9 als eindcijfer behaalde, heeft zij aangegeven, dat zij de cantorij trouw zal blijven. En dat verheugt ons zeer!

Meezingen?
Bel voor verdere informatie: Nic. van der Noll (nicvandernoll AT gmail DOT com, 06 10 74 50 72).