Gesprekskring rond het boek ‘Eindelijk volwassen. De wijsheid van de tweede levenshelft’

01-09-2023

juli/aug. 2023

Deze herfst en winter komen we maandelijks bij elkaar om ons te laven aan het gedachtegoed van theoloog en ethicus Frits de Lange. Op 5 middagen of avonden gaan we onderweg met De Lange, die ons uitdaagt om onszelf te relativeren en te onthechten van patronen en waarden die eerder in ons leven van belang voelden maar nu wellicht aan herziening toe zijn. Op de achterflap van het boek schrijft de Lange: “Ik wil met dit boek een voorstel doen voor een ander script voor de tweede levenshelft, dat je helpt om er zin in te krijgen.”
In dit andere script schetst de Lange het beeld van de wijze oudere. De oudere die zichzelf beter heeft leren kennen en daardoor met mildheid naar zichzelf en de ander kan kijken. Een dergelijke wijsheid en mildheid helpt om met meer compassie naar de wereld te kijken, je in te spannen voor toekomstige generaties en minder bang te zijn om te sterven.

We komen op dinsdagmiddag of avond bij elkaar in de bestuurskamer van de Koorkerk op 10 oktober; 21 november; 19 december; 16 januari en 20 februari.

S.v.p. aanmelden bij Elly van Kuijk: predikant@ koorkerk.nl of 0655810187
Het boek van Frits de Lange is verkrijgbaar of bestelbaar bij o.a. de Drvkkerij:
Eindelijk volwassen. De wijsheid van de tweede levenshelft. Frits de Lange, Uitgeverij: VBK Media ISBN: 9789025907853 €21,99

Elly van Kuijk