Boekenmarkt

Een aparte activiteit in onze Koorkerk is de boekenmarkt. Het is een werkgroep van ruim dertig enthousiaste vrijwilligers uit de Koorkerkgemeenschap die het leuk vindt om met elkaar goede boeken in te zamelen, te sorteren, te rubriceren en te verkopen achterin onze prachtige Koorkerk.

Onder het motto "Schenk uw boeken aan de Koorkerk" zoeken wij boeken in nette, goed verkoopbare staat. Als richtlijn kunt u aanhouden: zou ik dit boek zelf zo nog willen kopen?

De ervaring leert wel dat een aantal categorieën boeken in de praktijk onverkoopbaar is. Om deze reden kunnen wij de volgende soorten NIET innemen: schoolboeken, studieboeken, encyclopedieën, bibliotheekboeken, woordenboeken, atlassen, Readers Digest (Het Beste), bouquetreeks, kapotte boeken (tenzij antiquarisch) en tijdschriften.

De opbrengst van 2023 gaat voor 40% naar de Vereniging Koorkerk en voor 60% naar diaconale doelen. Van het deel diaconale doelen gaat 50% naar Kerk in Aktie voor het project “Jongeren bouwen aan hun toekomst” in zeven landen. En 50% naar lokale bewonersinitiatieven ter bestrijding van armoede: City Seeds Dauwendaele; voor samenlevingsopbouw: Pennywafel-project in Dauwendaele; en voor onderwijsondersteuning: vluchtelingen in AZC en statushouders.

De boekenmarkt wordt nu voor het vierde jaar gehouden. In 2022 was de opbrengst meer dan €14.000. Daarvan is € 4.365 gedoneerd aan ‘Dreamhouse’ een project van Kerk in Aktie ten behoeve van straatkinderen in Yogyakarta. En € 4.365 naar de Voorleesexpress. De Voorleesexpress is een taalontwikkelingsproject voor kinderen op Walcheren. 40% van de opbrengst (€ 5.800) gaat naar de Koorkerkgemeenschap.

Dit jaar is de boekenmarkt van 11 april tot en met 27 oktober wekelijks geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 10.30u tot 17.00u.
Voor de start gaan we het bestaande aanbod flink saneren en vernieuwen om het up to date aantrekkelijk te maken. We bieden een gevarieerd assortiment aan in de categorieën als geschiedenis en politiek, religie en filosofie, Nederlandstalige literatuur, poëzie, Zeeland, boten en treinen, economie en management, onderwijs en opvoeding, gezondheid, relaties en andere maatschappelijke invalshoeken, fotoboeken, kunst en cultuur, landen en volkeren, jeugd- en jongeren, Engelse en Duitse literatuur, natuur, kookboeken en detectives.

Het grootste deel van ons aanbod wordt voor € 2 per boek verkocht. Voor sommige categorieën er een plankje met kleine boeken voor € 1 per boek en enkele grabbeldozen met grut voor € 0,50 per stuk.

Ook is er een aantrekkelijk aanbod aan bijzondere boeken voor prettige prijzen.
Zoekt u een goed boek voor een kleine prijs, snuffel dan eens rond op onze boekenmarkt. U vindt er vast iets voor uw gading. En als dat u bevalt, zeg het dan voort !

Dus wilt u uw boekenkast onder handen nemen? Denk dan aan ons!
Stuur dan even een e-mail naar boekenmarkt AT koorkerk DOT nl. Dan neemt Tom Lijftogt contact met u op.
Bij voorbaat heel hartelijk dank!