Boekenmarkt@koorkerk.nl

27-01-2020

Op maandag 27 april a.s. (Koningsdag!) hopen wij te starten met een grote boekenmarkt in de Koorkerk. Daarvoor moet nog veel werk verzet worden.

Vóór de start
Vóór de start dienen we te beschikken over:

  • Méér medewerk(st)ers
    Om het voor iedereen aantrekkelijk te laten zijn (het moet niet op werken gaan lijken!) willen we onze groep vrijwilligers graag uitbreiden tot zo'n 25 à 30 personen die ieder een klein stukje van de noodzakelijke werkzaamheden op zich willen nemen. Wie kunnen er mee doen?
    Dat is erg overzichtelijk: iedereen! We hebben onder andere mensen nodig die:
  • - publiciteit verzorgen;
  • - hun huis/schuur/garage/loods openstellen als tijdelijk of permanent inleveradres, opslag- en/of sorteerruimte;
  • - boeken transporteren van de inleveradressen naar de opslag-/sorteerruimte en later naar de Koorkerk;
  • - boeken sorteren en rubriceren;
  • - de boekenmarkt opbouwen (tafels klaarzetten, dozen erop) en afbreken;
  • - de kas bewaken tijdens de openingsuren;
  • - zorgdragen voor de correcte afdracht van de opbrengsten;
  • - de administratieve afhandeling en controle verzorgen;
  • - enzovoort, enzovoort, enzovoort

Kortom: iedereen die af en toe een uurtje overheeft en zich samen met anderen wil inspannen voor een geslaagde nieuwe activiteit in, voor en rond de Koorkerk, is van hárte welkom!


  • Méér inzameladres(sen)
    Natuurlijk kan de Koorkerk zelf als inzameladres fungeren, maar de ervaring leert dat er veel meer boeken worden aangeleverd wanneer men die in zijn of haar buurt kan inleveren. Dus als u ook uw garage, berging of schuur daarvoor ter beschikking wilt stellen: graag! Maar omdat u natuurlijk ook weer zo snel mogelijk van die ingezamelde boeken af wilt, zoeken we …


  • Een grote ruimte om de ingezamelde boeken centraal te verzamelen, te sorteren, te rubriceren en op te slaan.
    De ingezamelde boeken moeten namelijk eerst worden gesorteerd (Wat is nog wel en wat is niet meer goed verkoopbaar?) en vervolgens gerubriceerd, want hoe beter gerubriceerd, hoe gemakkelijker het zoeken voor geïnteresseerden en hoe hoger de opbrengst. Dus als u (tijdelijk) ruimte over heeft in uw schuur, hal of loods dan vernemen wij dat graag!


  • Vervoer van de boeken van de inzameladressen naar het sorteer- en opslagpunt en van daaruit naar de Koorkerk


Zodra we over deze vier basiselementen beschikken, kan het verwerven/inzamelen van boeken beginnen.


Inname van boeken
Wij willen zoveel mogelijk boeken inzamelen in goede, nette, goed verkoopbare staat. Als richtlijn kunt u aanhouden: zou ik dit boek zelf zo nog willen kopen?

Wat we beslist niet willen: (want nagenoeg onverkoopbaar): schoolboeken, studieboeken, encyclopedieën, bibliotheekboeken, woordenboeken, atlassen, Readers Digest (Het Beste), kapotte boeken, tijdschriften.
Wat we ook niet willen: cd's, lp's, games, dvd's. Deze zijn weliswaar redelijk verkoopbaar, maar we zullen moeten woekeren met de ruimte. Gezien de beperkte opbrengst van deze categorieën per m2 vloeroppervlakte is het verstandiger en overzichtelijker om het aanbod strikt tot boeken beperkt te houden.

Kortom, wilt u uw boekenkast eens duchtig onder handen nemen of kent u anderen (bijvoorbeeld familieleden, vrienden, kennissen, collega's, buren, klanten, leveranciers) die dat willen doen? Denk dan aan ons! Dan kunnen we er samen een geweldig succes van maken. Data voor het kunnen inleveren van uw boeken volgen zo spoedig mogelijk.


Contact
Doet u mee? Is de nieuwsgierigheid geprikkeld? Uw belangstelling gewekt? Wilt u er meer van weten of gelijk al meedoen? Maak dat dan kenbaar aan Peter van Keulen. Bij voorkeur via het e-mailadres: boekenmarkt@koorkerk.nl, maar tel. 0118 769 062 is natuurlijk ook een optie.
Wij kijken uit naar uw bericht!

Terug naar overzicht